2017. május 14., vasárnap

Váratlan, 49.rész

- Finom a kakaód – nyaltam meg a szám sarkát, mikor belekortyoltam az italba.
- Tudom. Van tejszínhab?
- Az mindig van – vigyorodtam el.
- Nem nagyon izgat az alakod, igaz? – mért végig amolyan „nem kell válaszolnod, anélkül is tudom, hogy nem” pillantással Keat.
- Hé! Ezt most miért mondod? – reklamáltam.
- Láttam a kamrátok, hercegnő. Azt a sok egészségtelen vackot nem apukád eszi, az egyszer biztos húzta ravasz félmosolyra a száját.
- Szeretek nassolni – húztam el a számat lemondóan.
- Észrevettem – mondta, és hangja olyan kedvesnek tűnt, nem pedig gúnyosnak.
- A stressz az oka. Ha stresszes vagyok, vagy tanulni kell, mindig eszem – magyaráztam.
- És attól jobb lesz? – foglalt helyet az asztalnál Keat, nyomva egy kis tejszínhabot a bögréjébe.
- Hogyne volna jobb – mosolyodtam el, majd vele szemben felültem a pultra. Csak az asztal és egy szék maradt kettőnk között.
- Sose fogom megérteni a nőket ingatta a fejét, feladva a dolgot.
- Ugyan, melyik férfi fogja? – emeltem a plafonra a tekintetem szórakozottan.
- Ott a pont.
- Mellesleg, mi bajod az alakommal? – tértem vissza a korábbi kérdésére.
- Ne csinálj úgy, mint a többi lány.
- Netán kövérnek tartasz? – folytattam igyekezve komoly maradni.
- Ezt nem gondolod komolyan.
- Szóval, annak tartasz. Ez nagyon jól esik, köszönöm!
- Ne, már, hercegnő. Nem fogom bevenni, hogy tényleg így érzed – állította, de mintha megingott volna egy cseppet. Ez az én nagy lehetőségem.
- Tulajdonképpen, ha kövérnek és csúnyának tartasz, akár el is mehetsz. Nem kell tovább hízlalnod a kakaóddal – kötöttem az ebet a karóhoz.
- Nem hízlallak. Hízol te magadtól is – szaladt ki a száján, de a jelek szerint mintha ezt utólag megbánta volna.
- Erről van szó? Úgy etetsz, mint a vágásra szánt malacot! – szájaltam dühösen. Vagy hát dühösnek tettetve magam.
- Mi van? – nézett rám teljesen megrökönyödve.
- Vicces, hogy kövér vagyok?
- Ja, mert egy kövér lány vicces – forgatta a szemeit ironizálva.
- Bajod van a kövér lányokkal?
- Nem. Igazából, nekem egy teltebb lány csinosabb, mint az, aki nagyon vékony.
- Szóval, a vékony lányokkal van bajod?
- Nem! Egyikkel sincs bajom. Nem a külső a lényeg.
- Akkor én nem tartozom az ideáljaid körébe? – vontam kérdőre.
- Nem egészen értem, hogyan jutottál erre a következtetésre.
- Kövérnek tartasz.
- Nem vagy kövér.
- Pont ezért nem tetszem neked.
- Nem ezért nem tetszel nekem. – Ebbe belesajdult a szívem. Tehát, nem tetszem neki. Nem eshetek ki a szerepemből. Az túl átlátszó volna.
- Na, tessék. Most mondtad, hogy nem tetszem neked.
- Azt mondtam, nem vagy kövér – ellenkezett. – Egyáltalán, mi számít kövérnek?
- Akkor milyen lányok tetszenek?
- Nincs ideálom.
- Persze, hogy nincs – horkantam fel.
- Miért kellene, hogy legyen? Nem ez alapján keresgélek.
- Mintha keresgélnél – javítottam ki fintorogva.
- Valóban nem keresek – ismerte el.
- Még jó, hogy nem. Keaton Enochnak senki nem lehet elég jó – szálltam le a pultról és ekkor már nem színészkedtem. Komolyan így éreztem.
- Ez nem igaz, te is tudod.
- Hogyne, Keaton – bólintottam rezzenéstelen arccal.
- Most meg mi bajod van? Jól van, felfogtam, szépen alakítottad a dráma királynőt, de most már elég lesz.
- Igen, elég lesz. Holnap találkozunk – köszöntem el, és a lépcső irányába indultam.
- Holnap – ismételte. Mivel háttam álltam neki nem láttam, de hallottam, ahogyan felállt, az ajtóhoz sétált, felvette a cipőjét, aztán pedig se szó, se beszéd nélkül elment. Az ajtó csukódásának hangja még néhány másodpercig visszhangzott a házban.



2 megjegyzés :