2017. május 12., péntek

Váratlan, 48.rész

- Szóval, te csak így betörsz mások lakásába – csuktam be az ajtót, miután mindketten bent voltunk a házban.
- Lelkiismeretfurdalás nélkül – értett egyet Keat, miközben lehajolt kikötni a cipőfűzőjét.
- És mégis milyen alapon? – vettem le én is a cipőimet.
- Úgy jött le, hogy a meghívás mindkettőnknek szól vont vállat cseppet sem zavartatva magát.
- Pedig csak Wyattnek szólt – húztam le a kesztyűket a kezemről.
- Most már mindegy, itt vagyok – „törődött bele, mintha nem ő tört volna be egy szó nélkül.
- Még nyugodtan elmehetsz – ajánlottam fel kedvesen.
- Hm – biccentett. – Akkor, körbevezetsz?
- A kijárathoz szívesen elvezetlek – fintorogtam a konyhába indulva.
- Olyan a házatok, mint az enyém – jegyezte meg Keaton olyan hangsúllyal, mintha csak most vette volna észre.
- Szerintem ebben az utcában mindegyik ugyanolyan – közöltem.
- Jogos az észrevétel – ismerte el, majd helyet foglalt a pult előtti egyik magas, bárszék szerű széken, ujjait összekulcsolta a pulton, és várakozásteljesen bámult rám.
- Igen? – vontam fel a szemöldököm.
- Azt ígérted, kakaózunk – billentette oldalra fejét.
- Wyattnek ígértem – dünnyögtem, de azért lemondóan a konyhaszekrény irányába indultam, és kivettem két, sima, fehér bögrét.
- Inkább főzzünk kakaót állt fel Keaton, és mellém sétált. – Hol találok lábost? Mondjuk – keresgélt – itt?
Nem hiszem el. Vagy tíz különböző rekesz, szekrény, polc van, és elsőre eltalálta, melyikben vannak a lábasok.
- Jártál már itt?
- Nem – ingatta a fejét.
- Akkor kémkedsz utánam?
- Ennél akad jobb dolgom is. Ennél bárkinek akadna – oltogatott jó szokásához híven.
- Be van kamerázva a ház? – forgolódtam kamerák után kutatva.
- Nem tudok róla. Miért?
- Semmi – legyintettem.
- Mérj ki 8 dl tejet – utasított, miközben a tűzhelyre helyezte a lábost.
- Igenis.
- Remélem, van itthon kakaóporotok – lépett be a kamrába, majd néhány pillanattal később már vissza is tért kezében az igazi, nem cukrozott kakaó dobozával.
Egy evőkanálnyit nem tudom, honnan szerzett kanalat bele is rakott a lábosba, majd összekeverte másfél evőkanálnyi cukorral.
- Nagyon házias vagy – ismertem el.
- Ez csak kakaó – nevette el magát. Nem volt benne semmi gúny, sem irónia, sem szarkazmus. Őszinte nevetés volt. Nme vagyok egy szívbajos alkat, de emiatt kis híján megállt a szívem.
- Akkor is – nyögtem ki. Tudtam, miért ilyen, hisz olyan régóta magára van utalva, bizonyára ennél sokkal, de sokkalta többre képes.
- Még a nagymamámtól tanultam, hogyan kell finom kakaót főzni – mesélte.
- Melyik nagymamád?
- Aki Kyliera is vigyáz.
- Értem.
- Tejet – nyújtotta a kezét, én pedig átadtam neki a mérőedényt.
Keaton először egy kevéske tejjel felkeverte a kakaós cukros masszát, majd hozzáadta a maradék folyadékot is, és alágyújtott.
- Most már csak fel kell forralni, igaz? – érdeklődtem mellette álldogálva, a kakaőt figyelve.
- Csak nem tudsz te is kakaót főzni? – vágott direkt meglepett fejet, miközben felkapott egy konyharuhát és letörölte az általam kilögybölt néhány csepp tejet, majd az anyagot a vállára dobta és visszatért a kavargatáshoz.
- Emlékszem, anyukám is csinált nekem – mondtam mosolyogva.
- Biztos fantasztikus asszony – nézett le rám Keaton egy bíztató mosoly kísértetében. 
- Az – bólintottam mélyen Keaton szemébe nézve. Szomorúan. 


Következő rész:
Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése